Sonntag, 22. März 2015

Invata Germana Online - Lectia 10 - Mai mult ca perfectul

   Invata Germana Online  -    Lectia 10 - Mai mult ca perfectul


 Mai mult ca perfectul in Germana
Mai mult ca perfectul se formeaza cu ajutorul verbelor auxiliare "haben" si "sein" la timpul imperfect la care se adauga participiul II al verbului de conjugat. Verbele care se construiesc cu "haben" si "sein" ti le-am prezentat in lectia despre formarea perfectului compus. Acestea sunt valabile si pentru mai mult ca perfectul.

Mai mult ca perfectul ne indica o actiune trecuta si incheiata inaintea altei actiuni trecute si se foloseste in general in scrieri literare. => Er kam zurück, weil er seinen Mantel vergessen hatte. = S-a intors, deoarece isi uitase paltonul.


Conjugarea verbului "arbeiten = a munci" la mai mult ca perfect:

ich hatte gearbeitet = eu muncisem;
du hattest gearbeitet = tu muncisei;
er / sie / es hatte gearbeitet = el / ea muncise;

wir hatten gearbeitet = noi munciseram;
ihr hattet gearbeitet = voi munciserati;
sie / Sie hatten gearbeitet = ei muncisera / Dvs. munciserati;

In limba germana mai mult ca perfectul este un timp folosit mai rar, de obicei in literatura sau in povestiri !

Ich hatte gehabt = eu avusem;

Ich war gewesen = eu fusesem;

Ich bin in London gewesen, nachdem ich in Mailand gewesen war = Am fost in Londra dupa ce fusesem in Milano (Perfect + mai mult ca perfect - acesta este un exemplu mai corect, mai folosit a mai mult ca perfectului)

Nici una din aceste exprimari nu o sa o auzi prea des in viata de zi cu zi ci mai degraba forma de perfect compus sau präteritum:

Ich habe eine Frage gehabt = am avut o intrebare (perfect);

Ich hatte eine Frage = am avut o intrebare (präteritum = trecut)


Ich bin heute sehr beschäftigt gewesen = Am fost foarte ocupat azi (perfect)

Ich war ein Jahr in Paris = am fost un an in Paris (präteritum - aceasta forma o folosesti de obicei cand ai fost fizic undeva - este forma cea mai folosita pt "am fost" )


Sper ca explicatia mea v-a fost de ajutor ! O zi buna !

Pentru mai multe informaţii

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen